Co za dużo to nie zdrowo. Z takiego założenia musiała wyjść firma Ubisoft, która po n-tej już odsłonie gier z uniwersum Assassin's Creed postanowiła na chwilę dać odpocząć graczom pecetowym oraz konsolowym i tym razem zaatakować inne rynki. Tym razem przygotowano atak na platformy mobilne. Otóż wydawca gry dopiero co poinformował opinię publiczną, że rozpoczęły się już prace nad osadzoną w uniwersum serii grą MMORPG, która od początku projektowana jest pod kątem użytkowników smartfonów oraz tabletów.

Co prawda ujawnione do tej pory informacje nie mówią nam zbyt dużo o nadchodzącej grze, ale dobre i tyle. Tak więc wiemy, że za produkcję gry odpowiedzialne jest chińskie studio Ourpalm. Obie firmy mają już wspólną historię, gdyż współpracowały ze sobą przy okazji produkcji Hungry Shark.

Ponadto cały proces twórczy ma wspomagać oddział Ubisoftu znajdujący się w Montrealu. Gra ma zostać wypuszczona zarówno na urządzenia pracujące pod kontrolą iOS jak i Androida.

To z grubsza wszystkie najważniejsze informacje jakie do tej pory ujawnił Ubisoft. Nie dostaliśmy niestety żadnych materiałów graficznych prezentujących nadchodzący tytuł. Na chwilę obecną potwierdzono jedynie ukazanie się gry na rynku chińskim, jednak można raczej śmiało przypuszczać, że wersja angielskojęzyczna to tylko kwestia czasu.

Mniej zorientowanym w grach z serii Assassin's Creed możemy w tym miejscu przypomnieć, że nie jest to pierwsza odsłona mobilna z tego cyklu. Pierwsza produkcja mobilna pojawiła się już w 2008 roku - mowa tu o wydanej na iOS platformówce Assassin’s Creed: Altair’s Chronicles. Do tego samego gatunku należało również późniejsze Assassin's Creed II: Discovery z roku 2010.

Na ten moment jednak wspomniane produkcje zostały już dawno temu wycofane ze sprzedaży, a w dystrybucji dostępne pozostają dwa tytuły, które koncentrują się na bitwach morskich czyli Assassin’s Creed: Pirates oraz Assassin’s Creed Identitity, nie można im jednak przypiąć etykiety wielkich hitów rynku mobilnego.