Nie będzie pamięci ESRAM w  Projekcie Scorpio Digital Foundry uzyskał ciekawe informację na temat sprzętu jaki będziemy mogli zobaczyć w projekcie scorpiol, w dokumentach microsoftu możemy się dowiedzieć o nieposiadaniu pamięci ESRAM przez konsolę i całkiem nowych mechanik i rozwiązań by łatwo było osiągnąć 4k

 

scorpio crxr

Nowa konsola xbox one była zapowiedziana na E3 w 2016 roku twórcy zapowiedzieli, że ma ona mieć premierę na świeta bożego narodzenia tego roku i ma mieć nazwę project srcorpio. Jak zapowiedziano sprzęt ma uzyskiwac w podstawie, rozdzielczość 4k , nie jak Playstation 4 pro, które  ma specjalny system skalowania rozdzielczości. Pytanie jest jedno jak microsoft chce to osiągnąć, skoro ta konsola ma być tej samej generacji co xbox one czy playstation 4. Co jest niesamowite możemy w dokumentach microsoft przeczytać , że w Scorpio nie będzie pamięci ESRAM, ta miałą w poprzednich konsolach pominąć niską przepustowość DDR3 Firma cały czas podkreśla, że nie będzie tytułów ekskluzywnych tylko na ich najnowszą konsole. Co skutkuje tym,że deweloperzy gier mają limit do 32 mb ESRAM. Te zabiegi spowodują, że nowe produkcje będą kompatybilne z przyszłym i aktualnym wydaniem konsoli od firmy microsoft. Najnowszy sprzęt ma dawac od dyspozycji jakieś 4,5 razy mocniejszy procesor Graphic Unit w trakcie porównania do obecnego xboxa, jak i 4 razy więcej pamięci cache. Wszystko ma  pozwolić i zapewnić bezproblemowe osiągnięcie tak hypowanego 4k.Project scorpio dodatkowo będzie wykorzystywał 2 nowe techniki, które dadzą większe pole manewru twórcom konkretnie ,,połowicznej rozdzielczości'' polega ona na tym , że skalowana, zmniejszona jest rozdzielczośc obiektów które wymagałyby mnóstwo mocy obliczeniowej lecz sa mniej ważne. Bedzie również korzystać z ,,renderowania rzdkiego'' znanego także  pod nazwą szachownicowego , cała sztuczka polega na podniesieniu rozdzielczości 2k do 4k i zapełnienie luk za pomocą specjalnego systemu .Jak możemy zobaczyć w dokumentach, twórcy będą mogli na różne sposoby wykorzystać dodatkową moc obliczeniową np do polepszenia jakości obiektów, cieni czy chociażby zasięgu rysowania

poduszki powietrzne