Seria Sida Meiera Civilization zdecydowanie zasługuje na miano gry wszechczasów. Jest jedna z najlepszych turowych gier strategicznych. Pozwala nam ona tworzyć historię ludzkości od czasów neolitycznych po wysyłanie człowieka do obcego układu planetarnego – a biorąc pod uwagę dodatki i spin-offy – zabiera nas jeszcze dalej, do granic transcendencji, jak to ma miejsce w Alpha Centauri.

civilization vi australia

Jednak gra ta zawsze musiała balansować pomiędzy grywalnością, realizmem a nazwijmy to – uczuciami politycznymi i religijnymi ludzi. Polacy często mieli za złe jej twórcom, że nasze państwo nie jest włączane w podstawowej wersji gry ani nie ma go nawet w dodatkach. Ostatnio to się zmieniło. Mało tego – nawet tak młody kraj, jakim jest Australia, dostał swoje miejsce w tej zacnej grze. Ciekawym jest, jak ten założony przez kryminalistów i dysydentów politycznych kraj, pierwotnie kolonia karna – stał się obecnie potęga i jednym z najlepszych krajów do życia. Cóż, w Cywilizacji będziemy mogli sprawdzić to od neolitu właśnie… Dane nam będzie poprowadzić do boju okutych w zbroję australijskich rycerzy, będziemy mogli zbudować akwedukty czy postawić piramidy. Od nas będzie zależało, czy Australia będzie krajem despotycznym, komunistycznym – czy może ceniącym demokrację (o bardziej wolnościowych systemach twórcy chyba nie słyszeli, ale od czego są mody!). Australia będzie krajem mającym bonusy związane z morzem i oceanem. Ich specjalna jednostka będzie lepiej walczyła na brzegowych polach, a miasta znajdujące się obok morza czy oceanu – będą bardziej produktywne. Do dyspozycji Australijczycy będą mieli tak zwane „gospodarstwo hodowlane” które nie tylko zwiększy wpływy żywności i produkcji, ale również pozwoli kontynuować kulturalną ekspansję naszego mocarstwa. Od nas będzie zależało czy będzie nam bliżej od agresywnego kangura, czy do przesympatycznej kuoki.

 

ecco