Neverwinter Nights to kolejny z wielkiej trójcy gier RPG 2002 roku. Gra ta zebrała świetne noty posiada społeczność która była aktywna przez lata, zanim migrowała do jej drugiej części. Wszystko to, za sprawą świetnego trybu multiplayer.

NWN417


Akcja kampanii dla pojedynczego gracza toczy się w jednym z najsłynniejszych światów wśród miłośników gier RPG – Forgotten Realms, czyli w Zapomnianych Krainach. Gra jest do pewnego stopnia duchowym spadkobiercom Baldurs Gate i w podstawowej wersji jej akcja toczy się niedaleko rejonów znanych z Sagi o Dzieciach Bhaala. Do gry wydano dwa „duże” dodatki – Shadows Of Undrentide, którego akcja toczy się w pustynnych rejonach Anauroch oraz Hordes Of Uderdark, gdzie dostajemy się do pomroku i piekieł, poprzez przejście w słynnym Mieście Cudów – Waterdeep. Do tego wszystkiego znajdziemy jeszcze Premium Modules, wśród których możemy znaleźć na przykład świetny Wyvern Crown Of Cormyr. Jednak to nie gra dla pojedynczego gracza stanowi o sile tego tytułu. Rewelacyjne narzędzia do tworzenia modułów oraz dla Mistrza Gry pozwoliły na stworzenie bardzo silnej społeczności graczy. Powstawały liczne i różne serwery – jedne nastawione na „sieczkę”, inne na kulturalne pojedynki gracz na gracz, czy wreszcie świetne serwery RPG, gdzie należało wczuć się w postać co najmniej tak mocno (a często mocniej) jak na prawdziwej sesji RPG. Gry RPG przyciągają kreatywnych ludzi i nie inaczej było tutaj – powstawały potężne światy, tworzone przez grafików 2D, 3D i programistów, którzy razem z doświadczonymi Mistrzami Gry tworzyli niesamowite opowieści, wielokrotnie przebijające to, czego można doświadczyć grając samemu. Należy dodać, że gra ta kontynuowała świetny trend obniżki cen legalnego softu – w dniu premiery cena pudełka z grą 129 złotych, gdzie normą były ceny na poziomie  169-189 złotych.